Odpowiedzi

2009-10-03T10:56:38+02:00
JAMA SZPIKOWA- pierwotna, przestrzeń pojawiająca się w trakcie kostnienia na podłożu chrzęstnym we wnętrzu kostniejącej chrząstki i powiększająca się w kierunku ku nasadom; komórki chrzęstne ulegają zniszczeniu, natomiast substancja podstawowa pozostaje nietknięta tworząc kierunkowe beleczki kostnienia, zamieniające się w beleczki kostne powstającej kości gąbczastej; wolne przestrzenie między nieregularnie ułożonymi beleczkami tej kości wypełniają się szpikiem.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T10:57:47+02:00
Jama szpikowa wypełniona jest szpikiem kostnym u noworotków szpik kostny jest czerwony kiedy rośniemy zmienia się on na barwę żółtą który nie ma właściwości krwiotwórczych, a jest żółty ponieważ w nim znajdują się kropelki potu więc zależy ta zawartość szpiku kostnego od wieku
2 5 2
2009-10-03T13:54:07+02:00
Jama szpikowa jest wypełniona szpikiem kostnym. U noworodków cały szpik jest czerwony. W miarę starzenia się organizmów szpik kostny czrwony jest zastępowany przez żółty, który nie ma właściwości krwiotwórczych, a barwę zawdzięcza gromadzącym się w nim kropelkom tłuszczu.
1 3 1