Odpowiedzi

2010-01-25T17:57:32+01:00
Konsekwencje ruchu obrotowego Ziemi:

dzień i noc polarna
strefy oświetlenia Ziemi
roczne zmiany temperatury powietrza
następuje powiązanie między strefami klimatycznymi i strefami oświetlenia Ziemi
zmiana wysokości Słońca nad horyzontem
pory roku
zróżnicowanie czasu
2010-01-25T17:57:35+01:00
Zmienia temperature na ziemi, kąt padania słońca, co daje życie wielu stworzeniom żyjącym na biegunach i reguluje poziom rzek mórz i oceanów, np gdyby było cały czas 30 stopni celsjusza to lodowce by się roztopily
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:29:06+01:00
-rok jako podstawowa jednostka czasu(na półkuli południowej astronomiczne pory roku przesunięte są w stosunku do pólkuli północnej o pół roku)
-strefy oświetlenia ziemi ;międzyzwrotnikowa,umiarkowane i okołobiegunowe-polarne
-strefy klimatyczne związane ze strefami oświetlenia ziemi
-dzień i noc polarna
-pory roku i zróżnicowanie czasu i ich trwania
-zmiany rozkładu średniej rocznej temperatury powietrza ;im wieksza szerokość geograficzna ,tym mniejsze nagrzanie terenu w ciągu roku
-zmiana wielkości Słońca nad horyzontem w różnych szerokośćiach geograficznych w ciągu roku
-zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca na horyzoncie w ciągu roku


To są konsekwencje ruchu OBIEGOWEGO Ziemi