Na początku pewnego bardzo ważnego zebrania było o 5 kobiet więcej niż mężczyzn. Po piętnastu minutach przyszli jeszcze spóźnieni pan Józio i trzy panie z księgowości. Wtedy znudzony pan Tadeusz zauważył, że kobiet jest dwa razy więcej niż mężczyzn. Ile osób było wówczas na sali?

z góry dziękuję! :)

2

Odpowiedzi

2010-01-25T18:16:47+01:00
X - liczba mężczyzn na początku
x+5 -liczba kobiet na początku
x+1 - liczba mężczyzn po 15 minutach
x+5+3 - liczba kobiet po 15 minutach

2(x+1) = x+5+3

2x+2=x+8
x=6

7 mężczyzn i 14 kobiet
Odp. 21 osób
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:18:11+01:00
X- liczba kobiet
y- liczba mężczyzn

x= y+5
2(1+y) = x+3

x= y+5
2+2y=x+3

x= y+5
-x+2y=1

x= y+5


x= y+5
-y-5+ 2y=1

y=6
x= 6+5

y=6
x=11

ODP. na początku było 11 kobiet i 6mężczyzn a później 7 mężczyzn i 14 kobiet. razem 21osób