Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:04:49+01:00
X - masa roztworu
cukier stanowi 20% całego roztworu:
0,25kg = 20% * x

x = 0,25 kg / 20% = 0,25kg / (20/100) = 0,25 * 5 kg = 1,25 kg

Czyli roztwór w sumie ważył 1,25kg, ale w tym było 0,25kg cukru, czyli czystej wody było 1,25kg - 0,25kg = 1kg
2010-01-25T18:06:15+01:00
0,25 kg- ilość cukru rozpuszczonego w wodzie
20%-stężenie roztworu
x-ilośc dolanej wody [w l]

0,25:x=0,2 /*x
0,25=0,2x /*100
25=20x /:20
1,25=x


Odp.: Mama dolała 1,25 litra wody.

2010-01-25T18:33:27+01:00
0,25/x=0,2
0,25=0,2x
25=20x
x=1,25

nalala 1,25l wody