Rozwiąż podane układy równań metodą podstawiania
a)x+2y=-2
2x-y=1
b)x+4y=-2
3x-8y=10
c)x-2y=3
-2x+y=0
d)2x+y=9
5x-4y=3
e)3x-2y=5
2x-y=4
JAK KTOŚ WIE TO PISAĆ BO POTRZEBNE NA JUTRO PROSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i jeszcze jedno równanie takie normalne
x-5y]=-2
2x+y=-4

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:29:04+01:00
A)
x+2y=-2
2x-y=1

x=-2-2y
2(-2-2y)-y=1
-4-4y-y=1
-5y=5
y=-1

x=-2-2(-1)
x=0

b)
x+4y=-2
3x-8y=10

x=-2-4y
3(-2-4y)-8y=10
-6-8y-8y=10
-16y=16
y=-1

x=-2-4(-1)
x=2

c)
x-2y=3
-2x+y=0

x=3+2y
-2(3+2y)+y=0
-6-4y+y=0
-3y=6
y=-2

x=3+2(-2)
x=-1

d)
2x+y=9
5x-4y=3

y=9-2x
5x-4(9-2x)=3
5x-36+8x=3
13x=39
x=3

y=9-2*3
y=3

e)
3x-2y=5
2x-y=4

-y=4-2x|(-1)
y=-4+2x

3x-2(-4+2x)=5
3x+8-4x=5
-x=-3
x=3

y=-4+2*3
y=2

f)
x-5y=-2
2x+y=-4

x=-2+5y
2(-2+5y)+y=-4
-4+10y+y=-4
11y=0
y=0

x=-2-5*0
x=-2
2010-01-25T18:30:03+01:00
X+2y=-2
2x-y=1

x=-2-2y
2(-2-2y)-y=1
-4-4y-y=1
-5y=5
y=-1

x=-2-2(-1)
x=0

y=-1
x=0
b)
x+4y=-2
3x-8y=10

x=-2-4y
3(-2-4y)-8y=10
-6-8y-8y=10
-16y=16
y=-1

x=-2-4(-1)
x=2
c)x-2y=3
-2x+y=0

x=3+2y
-2(3+2y)+y=0

x=3+2y
-6-4y+y=0

x=3+2y
-3y=6 |/-3

x=3+2y
y=-2


x=3+2*(-2)
y=-2

x=-1
y=-2

d)2x+y=9
5x-4y=3

y=9-2x
5x-4(9-2x)=3

y=9-2x
5x-36+8x=3

y=9-2x
13x=3+36

y=9-2x
13x=39 |/13

y=9-2x
x=3

y=9-6
x=3

y=3
y=3


e)3x-2y=5
2x-y=4 |*(-1)

3x-2y=5
-2x+y=-4

3x-2y=5
y=-4+2x

y=-4+2x
3x-2(-4+2x)=5

y=-4+2x
3x+8-4x=5

y=-4+2x
-x=-3 |/(-1)

y=-4+2x
x=3

y=-4+2*3
x=3

y=2
x=3