Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:13:58+01:00
szkieletowa |||||||| sercowa
____________________________________________
jądra komórkowe :::: obwodowo |||| centralnie
____________________________________________
męczenie się :::: szybko |||| wolno (prawie wcale)
_____________________________________________

budowa :::: walcowate ||||| walcowate ale bardzo rozgałęzione
(aby szybciej przekazywać sobie informacje)
2 2 2
2010-01-25T18:20:46+01:00
Tkanka poprzecznie prążkowana szkieletowa:
-buduje mięśnie szkieletowe przytwierdzone do kości
-włÓkna o walcowatym kształcie, wielojądrowe, włÓkna ułożone względem siebie rÓwnolegle, występuje duża ilośc mitochondriÓw, są dobrze unerwione i ukrwione
-skurcz zależny od naszej woli

Tkanka poprzecznie prążkowana serca:
-buduje mięśnie serca
- włÓkna sa widlasto rozgałęzione, jedno- rzadzko dwu-jądrzaste, występują liczne naczynia krwionośne
-skurcze niezależne od naszej woli
- tkanka ta umożliwia prace serca(skurcze serca)
1 1 1
2010-01-25T18:51:40+01:00
Tkanka mięśniowa poprzecznie prążkowana:
komórki długie posiadają poprzeczne prążki
komórki wielojądrowe
budują mięśnie szkieletowe
pracują szybko, męczą się, podlegają naszej woli

Tkanka mięśniowa serca"
komórki posiadają poprzeczne prążki
jedno jądro komórkowe
buduje serce
pracuje szybko, nie męczy sie, nie podlega naszej woli
1 1 1