Odpowiedzi

2010-01-25T18:11:13+01:00
Osoby:
l. poj. l .mn.
ja Daje my dajemy
ty Dajesz wy Dajecie
On/Ona Daje oni Dają

Rodzaj:
męski:(on) daje
żeński: (ona) daje
nijaki: (ono) daje
m.os. :(oni) Dają
nm.os: (one) dają

nie wiem czy dobrze=(
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:15:36+01:00
Dać
Czas teraźniejszy
Ja daję My dajemy
Ty dajesz Wy dajecie
On,ona, ono daje Oni, one dają
Czas przyszły
Ja dam My damy
Ty dasz Wy dacie
On, ona ,ono da Oni , one dają
Czas przeszły
Ja dałam, dałem My dałyśmy, daliśmy
Ty dałaś, dałeś Wy dałyście, daliście
On dał Oni dali
Ona dała One dały
Ono dało
Tryb przypuszczajacy
Ja dałbym, dałabym My dalibyśmy, dałybyśmy
Ty dałbyś, dałabyś Wy dalibyście, dałybyście
On dałby Oni daliby
Ona dałaby One dałyby
Ono dałoby
Tryb rozkazujący
Ja ----- my dajmy
Ty daj Wy dajcie
On, ona, ono niech da Oni, one niech dają
3 3 3