Zadanie 1

Średnia arytmetyczna 2 liczb wynosi 3 i 1/2. Gdybyśmy jedną z liczb zwiększyli o 1, a druga zmniejszyli o 2, to otrzymalibyśmy liczby równe. O jakich liczbach mowa ?

Zadanie 2

Ola ma 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4,80. Monika kupiła w tym samym sklepie jedną gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4,60. Jaka była cena jednej gumki, a jak jednej spinki ?



Zadanie 3


Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020zł. Cenę stołu obniżono o 10 %, a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846zł. Ile kosztował stól a ile krzesła przed obniżka?

3

Odpowiedzi

2010-01-25T18:07:52+01:00
1.
(x+y):2=3,5
x+1=y-2

(x+y):2=3,5/*2
x+y=7

x=7-y

7-y+1=y-2
2y=10
y=5
x=2
2

4x+6y=4,8
x+10y=4,6
4x+6y=4,8
x=4,6-10y
4(4,6-10y)+6y=4,8
x=4,6-10y
18,4-40y+6y=4,8
x=4,6-10y
18,4-4,8=4y-6y
x=4,6-10y
13,6=34y /:34
x=4,6-1y
y=0,4
x=0,6
2010-01-25T18:11:16+01:00
Zad 2
x- spinki
y-gumki

4y+6x=4,80
y+10x=4,60 *-4

4y+6x=4,80
-4y+-40x=-18,40
______________
-36x+-13,60 /-36
x=0,40

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:11:26+01:00
Zad1.zrobiłam metodą podstawiania
x- 1 liczba
y- 2 liczba

(x+y)/2=3,5 I*2
x+1=y-2

x+y=7
x=y-3

y-3+y=7
x=y-3

2y=10 I/2
x=y-3

y=5
x=5-3

y=5
x=2
zad2 tutaj tak samo
x- cena gumki
y- cena spinki

4x+6y=4,80
x+10y=4,60

4x+6y=4,80
x=4,60-10y

4(4,60-10y)+6y=4,80
x=4,60-10y

18,40-40y+6y=4,8
x=4,60-10y

18,40-4,80=40y-6y
x=4,60-10y

13,60=34y /:34
x=4,60-10y

y=0,40
x=4,60-10*0,40

y=0,40
x=4,60-4,00

y=0,40
x=0,60
zad3przeciwnych współczynnikow
x-cena stolu
y-cena krzesla

x+6y=1020 *(-0,9)
0,9x+6*0,8y=846

-0,9x-5,4y=-918
0,9x+4,8y=846
-------------------
-0,6y=-72
y=120
x=300
Robiłam to niedawno na lekcji z panią to powinno być dobrze ;)