Odpowiedzi

2010-01-25T18:11:23+01:00
V - objętość graniastosłupa = 108 cm³
a - dłuższa podstawa trapezu = 6 cm
b - krótsza podstawa trapezu = 3 cm
h - wysokość trapezu = 2 cm
P - pole powierzchni podstawy = (a + b)h/2 = (6 + 3)2/2 = 9 cm²
H - wysokość graniastosłupa = V/P = 108/9 = 12 cm
2 5 2
2010-01-25T18:11:33+01:00
V= 108cm³
V= Pp * h
h= V : Pp
Pp= 1/2 (a+b) * h
Pp= 1/2 (3cm + 6cm) * 2cm
Pp= 9cm²
h= V : Pp
h= 108 cm³ : 9cm²
h= 12cm

Pp- pole podstawy

Odp. Wysokość tego graniastosłupa to 12 cm
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:19:49+01:00
Objętość graniastosłupa - 108 cm³
Pole podstawy - ½ ( a + b ) x h = ½ ( 3 + 6 ) x 2 = 9 cm²
Wysokość graniastosłupa - 108 cm³ : 9 cm² = 12 cm

Jeśli masz jakieś pytania co do tego zadania pisz w wiadomości prywatnej ;)
3 5 3