Działka ma kształt prostokąta o obwodzie 240 m.Jeden bok jest dłuższy od drugiego o 20 m .Właściciel podzielił tę działkę na dwie części linią równoległą do krótszego boku tak,że jedna część jest kwadratem .Ogrodził mniejszą działkę.Za 1 metr bieżący siatki zapłacił 14 zł .Ile kosztowała siatka,jeżeli brama z furtką mają szerokość 3 m?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:41:26+01:00
240m :2=120m
1 bok=50m
2 bok=70m
Wtedy podzielił działkę na pół
1 bok=25m
2 bok=70m
Obw.: 2*25+2*70=50m+140m=190m
1m= 14 zł
190m- 3m=187m
187m= 187*14zł=2618zł
Odp.:Siatka kosztowała 2618 żlotych.

MAM NADZIEJE ŻE POMKOGŁAM ;)
14 3 14
2010-01-26T13:46:05+01:00
X- krótszy bok
x+20m- dłuższy bok

2x +2x+ 40m=240m
4x=200
x=50m- krótszy bok
50+20=70m- dłuzszy bok

najlepiej było by rysunkiem ale sprobuje bez.
ten kwadrat ma wymiary 50m na 50m, a mniejsza figura to prostokąt o wymiarach ;
70-50=20- jeden wymiar, a drugi 50 czyli o wymiarach ;
20 i 50m
ob=2* (20+50)= 140- z furtką i bramą
140-3=137- bez furtki i bramy
137* 14=1918zł
0dp. zapłacił 1918zł

mam nadzieję że pomogłam życze sukcesów.
10 3 10