Odpowiedzi

2010-01-25T18:19:02+01:00
A pisze sie przed rzeczownikami zaczynajacymi sie na spolgloske . np. a cat
an pisze sie przed rzeczownikiem zaczynajacym sie na samogloske . np. an orange
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:19:14+01:00
Przedimka NIE używamy przed :
-rzeczownikami niepoliczalnymi lub rzeczownikami policzalnymi w liczbie mnogiej (Elephants don't eat meat)
-Nazwami krajów, kontynentów, miast, ulic, jezior.(I am going to Spain next year)


Przedimka A/AN uzywamy przed :
-Rzzeczownikami odnoszącymi się do osób lu rzeczy które wymieniamy poraz pierwszy(she is a teacher in our school)
-Uogólnieniami (an apple is a fruit)
2010-01-25T18:23:55+01:00
a, an - to przedimki nieokreślone
Przedimek nieokreślony wstawiamy przed rzeczownikiem w liczbie pojedynczej, kiedy po raz pierwszy o czymś mówimy,słowko a tłumaczyć sobie jako jakiś, jakaś, jakieś.
Przedimka nieokreślonego a/an NIE wstawiamy:
przed rzeczownikami w liczbie mnogiej,
jeśli wstawiamy słówka określające ilość (many, some, itd.)
przed rzeczownikami niepoliczalnymi,
jeśli pojawia się zaimek dzierżawczy (my, your, his, her, our).