Do pudełka o wymiarach szerokość 30 cm, długość 27cm i wysokosć 24cm nalezy włożyc jak największą liczbę klocków w kształcie sześcianu o krawędzi 1,5cm. Ile klocków można umieścic w pudelku tak aby nie wystawały poza górną krawędź.
Proszę o wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-01-25T18:21:29+01:00
Musisz obliczyć objętość
V= 30 x 27 x 24
v= 19440 cm sześciennych
19440 cm : 1,5 cm = 194400 : 15 = 629 klocków
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:27:51+01:00
Witam. A więc tak:
-po pierwsze trzeba obliczyć objętość tego prostopadłościanu i tego sześcianu

V₁=Pp*H=a*b*H
V₂=Pp*H=a³

V₁-objętośc prostopadłościanu o bokach:a=30cm, b=27cm, c=24cm
V₁=30*27*24=19440cm³

V₂-objętość tego sześcianiku o boku a=1,5cm
V₂=1,5³=3,375cm³

I teraz aby obliczyć ile sztuk tych sześcianików wejdzie do tego pudełka trzeba podzielić V₁/V₂ i to się równa 5760 sztuk

Mam nadzieje że pomogłem.