Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T18:26:28+01:00
Fale Poprzeczne :

- fale morskie
- fale elektromagnetyczne

Fale Podłużne :

- fala dźwiękowa
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:28:27+01:00
Podłużne - np. fale akustyczne
poprzeczne - np. fale powstające na strunie gitary, fale elektromagnetyczne.
falą poprzeczną też jest zwykła fala meksykańska, gdzie kibice podnoszą się z ławek. Natomiast gdyby tylko pochylali się w kierunku sąsiada w celu dotknięcia go ramieniem, mielibyśmy falę podłużną wynikającą z miejscowego zgęszczenia i rozrzedzenia ośrodka.

12 3 12