Odpowiedzi

2010-01-25T18:24:49+01:00
Mały Książę" opowiada o chłopcu z innej planety, który zawędrował na Ziemię. Spotkał tam m.in. lotnika - można wspomnieć, że na Saharze. Opowiedział mu o swoich podróżach po gwiazdach i spotkanych tam osobach. A było ich dużo: król, pan Próżny, biznesmen, pijak i geograf. Dzięki temu ostatniemu trafił na Ziemię. "Mały Książę" jest lekturą, która uczy i której się raczej nie zapomina, mimo tego, że jest właściwie "o niczym". Jednak - polecam!
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:36:39+01:00
Mały Książę to utwór który przekazuje wszystko bardzo oszczędnie. Tytułowy bohater, nieszczęśliwy i bardzo samotny, postanawia opuścić swoją planetę. Poszukuje przyjaźni i odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie mógł zrozumieć ukochanego kwiatu Róży, który
zostawił. Aby się dowiedzieć odwiedza planety Króla, Pyszałka, Pijaka, Biznesmena, Geografa i Latarnika. Później wyrusza na Ziemię, gdzie spotyka na pustyni Pilota, którego samolot uległ awarii. Lotnik i oswajany przez Małego Księcia Lis pomagają mu zrozumieć
istotę przyjaźni i miłość. Wraca na swoją planetę B-612 dzięki śmiertelnemu ukąszeniu Żmii.
Mały Książe nie rozumie dorosłych. Według niego w większości są dziwni, bezmyślni i śmieszni, tylko nielicznych uważa za mądrych i pożytecznych. Chciałbym w poniższych argumentach udowodnić, iż ocena Małego Księcia jest prawidłowa.
W pierwszym argumencie chciałbym przedstawić Pyszałka i Pijaka. Ci bohaterowie to ucieleśnienie najgorszych w moim przekonaniu cech ludzkich : głupoty oraz próżności. Dorośli bardzo często sięgają po szkodliwe dla nich rzeczy, uzależniają się, a później są zbyt słabi, aby się od tego uwolnić. Przykład pijaka z książki doskonale to przedstawia. Pyszałek natomiast tak jak wielu dorosłych jest zadufany w sobie i słyszy wyłącznie pochwały na swój temat. Chce, aby go podziwiano i sprawiano przyjemności. Niestety wielu ludzi zachowuje się tak jak on.
Drugim argumentem, który przytoczę jest to, że dorośli żyją w zbyt szybkim tempie.
Ich życie kręci się wokół pieniądza i ciągłej chęci wzbogacania. Są tak zajęci, że nie mają czasu na rozmowę, a tym bardziej na utrzymanie przyjaźni. Ich praca jest jednak często bezsensowna i nie przynosi nikomu żadnej korzyści. Dorośli są zbyt wygodni, pewni siebie i niemądrzy, aby się do tego przyznać. Przykładem na takie zachowanie są postacie Biznesmena i Geografa.
Pomimo wielu ludzkich wad i słabości, tak samo jak Mały Książe, widzę w dorosłych również dobre strony. Jest wielu mądrych i godnych naśladowania ludzi. Latarnik jest bardzo zapracowanym i nieszczęśliwym człowiekiem. Jego praca jest jednak pożyteczna,
co opisuje cytat Małego Księcia : „Kiedy zapala swoją latarnię , to tak jakby narodziła się jeszcze jedna gwiazda lub jeszcze jeden kwiat. To bardzo piękne zajęcie, a ponieważ jest piękne, jest bardzo potrzebne.” Jest wielu pożytecznych dorosłych, na przykład lekarze lub
nauczyciele. Ludzie bywają również mądrzy i sprawiedliwy, tak jak Król.
Podsumowując powyższe argumenty, stwierdzam, iż Mały Książe ma wiele racji w swojej ocenie dorosłych. Nie można jednak znaleźć oceny, która pasowałby do wszystkich ludzi. Każdy człowiek jest inny, a Mały Książe poznał ich bardzo niewielu. Ja też będę kiedyś dorosły i mam nadzieję, że Mały Książe chciałby zostać moim Przyjacielem.
4 4 4