Nasienie jest to...........................................................................
nasienie powstaje.........................................................................
nasienie pełni funkcje...................................................................
owoc jest to................................................................................
owocnia jest to............................................................................
owocnia powstaje.........................................................................
owocnia pełni funkcje.....................................................................

prosze krótko i zrozumiale ;) z góry thx

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:50:57+01:00
Nasienie to organ służący do rozmnażania się roślin nasiennych nasiono powstaje w wyniku rozwoju zapłodnionych zalążków nasienie wytwarza komurki jajowej oraz chroni zalążek owoc to organ powstały z zalożni słubka owocnia to część owocu która powstaje ze ściany zalążni owocnia powstaje gdy z załlążka rozwija się nasienie zalążnia pzekształca się w owocnię owocnia pełni funkcję ochrony nasion posiada funkcję pokarmowe i dlatego wabi zwierzęta
33 3 33
2010-01-25T18:51:22+01:00
Nasienie-organ, którego rośliny nasienne potrzebują do rozmnażania się.
powstają- z zalążka po zapłodnieniu komórki jajowej przez plemniki.
funkcją nasienia jest szczególna osłona zarodka przed niesprzyjającymi warunkami zewnętrznymi.
owoc-jest to organ który powstaje z zalążni słupka oraz dna kwiatowego zawierający w swym wnętrzu nasiona, osłania je i ułatwiający rozsiewanie.
owocnia- część owocu, która powstaje ze "ściany" zalążni.
funkcje-jest osłona nasienia lub większej liczby umieszczonych w jej wnętrzu nasion.
powstawanie-w zalążni słupka
4 4 4