Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu ,, matematyczne bombki " na świąteczną choinkę. Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm. Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby ? Pomiń powierzchnię zakładek potrzebnych do sklejenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T18:30:24+01:00
Dane:
Krawędz: 3m
Szukane: Pc =?
Rozwiązanie:
Pc = P*6
P = 3mx3m = 9
9 cm²*6= 54 cm²
odp: Na oklejenie takiej ozdoby potrzeba 54 cm² papieru.
21 4 21
2010-01-25T18:31:44+01:00
2010-01-25T18:33:10+01:00
Sześcian ma 6 identycznych ścian ścian.
3*3*6=54
7 3 7