Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T13:55:17+01:00
Nie wiem czy to o to chodziło ale mam takie coś:

elementy dzieła muzycznego
-rytm-są to dźwięki następujące po sobie w przemyślany sposób
-melodia-są to dźwięki o różnej wysokości w odpowiednim rytmie
-harmonia-współbrzmienie kilku dźwięków
-tempo-szybkość utworu
-artykulacja-sposób wydobycia dźwięku
-dynamika-dźwięki o różnej głośności
-kolorystyka-inaczej barwa, rodzaj dźwięku
-forma - sposób w jaki zostało zbudowane dzieło muzyczne
11 4 11
tak o to mi akurat chodzilo dziekujeeee
2010-01-26T15:19:07+01:00
Z CZEGO SKŁADA SIĘ MUZYKA
1.Rytm - dźwięki dłuższe i krótsze, układające się w regularne grupy. Jest to najstarszy element muzyki. Rytm jest najważniejszy w muzyce tanecznej. Niektóre dźwięki są wykonywane mocniej, z naciskiem - są to akcenty
2.Melodia - szereg dźwięków o zmieniającej się wysokości, następujących po sobie w logicznym porządku. Melodia wywodzi się z mowy ludzkiej a odpowiedznikiem nabrania oddechu jest pauza.
3.Motyw - krótki, charakterystyczne fragment melodii (np.początek "V symfoni Beethovena")
4.Harmonia - kilka dźwięków brzmiących jednocześnie, dobranych nie według przypadku, ale według określonych zasad. Współbrzmienia mogą być przyjemne dl ucha (są to konsonanse) lub brzmieć zgrzytliwie (są to dysonanse)
11 2 11