Pomożecie??
zad.1 zapisz sumy jednomianów podobnych prostszej postaci.
a) 6xy-5xy+4xy-3xy+2xy-xy=
b)2,5a-a-4a+6,5a-3,5a=
c)0,3x-0,4x+0,5x-0,6x+0,7x=
d)696y-969y+69y-96y=
e)½a²+1/3a²+⅙a²-2a²=

zad.2 zapisz dane wyrażenie, nie używając napiasów.
a)a+(-(-b))=
b)a-(-(-b))=
c)-(-(b-a)=
d)a-(b-a)=


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:36:39+01:00
Zad.1 zapisz sumy jednomianów podobnych prostszej postaci.
a) 6xy-5xy+4xy-3xy+2xy-xy= 3xy
b)2,5a-a-4a+6,5a-3,5a= 0,5a
c)0,3x-0,4x+0,5x-0,6x+0,7x= 0,5x
d)696y-969y+69y-96y= -300y
e)½a²+1/3a²+⅙a²-2a²= 3/6a²+ 2/6a²+⅙a²-2a²= -1a²

zad.2 zapisz dane wyrażenie, nie używając napiasów.
a)a+(-(-b))=a+b
b)a-(-(-b))=a-b
c)-(-(b-a)=b-a= -a+b
d)a-(b-a)=a-b+a= 2a-b

1 1 1
2010-01-25T18:40:17+01:00
A) 12xy - 9xy
b)14a - 8,5a
c)1,5x- 1x
d)765y - 1065y
e)
1 1 1
2010-01-25T18:44:00+01:00
A) 6xy-5xy+4xy-3xy+2xy-xy= 3xy
b)2,5a-a-4a+6,5a-3,5a=0,5
c)0,3x-0,4x+0,5x-0,6x+0,7x=0,5
d)696y-969y+69y-96y= - 273
e)½a²+1/3a²+⅙a²-2a²= -11/6a^ + ? ( przepraszam, ale nie wiem co to za liczba-
^->oznacza do kwadratu)
zad.2 zapisz dane wyrażenie, nie używając napiasów.
a)a+(-(-b))=a+b
b)a-(-(-b))=a-b
c)-(-(b-a)= +b-a
d)a-(b-a)=a-b+a

1 1 1