Odpowiedzi

2009-10-03T11:55:12+02:00
„Dar Nilu” – tak nazywał Egipt grecki historyk Herodot, który odwiedził ten kraj ok. 450 r. p.n.e. Miał na myśli wąski pas zieleni wzdłuż rzeki, rajski ogród pośród bezbrzeżnej pustyni.
Rośliny rosły dzięki wylewom Nilu, Nil obfitujący w wiele gatunków ryb dostarczał taniej żywności. Gdyby nie Nil, Egipt by nie istniał ponieważ jego mieszkańcy nie mieliby skąd czerpać pożywienia.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T11:56:03+02:00
Ponieważ dawniej większość osad w Egipcie skupiało się tuż obok rzeki Nil. Była i jest to najdłuższa rzeka na świecie, więc każdy mógł obok niej znaleźć odpowiednio miejsca dla siebie. Nil często wylewał, więc podlewał pola, przez co rolnicy mieli mniej pracy z uprawą roślin. Ludzie zaczęli wykorzystywać wodę do różnych celów. Najpierw tworzyli koryta, które podlewały ich pola, później wykorzystywali jej prądy, by ułatwić sobie życie. Rzeka często służyła także do transportu.
9 5 9
2009-10-03T13:31:04+02:00
Nil, dla starożytnych Egipcjan symbol wiecznego odradzania się życia, od niepamiętnych czasów był źródłem sił witalnych dla całego kraju. Rzeka, wraz z przybrzeżnym pasem, wygląda z powietrza jak długa, zielona wstęga urodzajnych ziem, wijąca się przez piaszczystą i niegościnną pustynię. Tą wstęgą jest Egipt: stworzyło go bogactwo Nilu, umożliwiając powstanie jednej z największych cywilizacji na Ziemi.

Będzie dobrze bo też to teraz przerabiam.

4 4 4