Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:50:55+01:00
1 trzeba Rz obliczyc
to
Rz = R1 + R1 (bo szeregowo)
Rz = 10Ohm + 10Ohm = 20 Ohm
Nastepnie obliczamy I czyli natezenie
I = U/Rz
I = 12V/20 Ohm
I = 0,6A w całym obwodzie
Znów nastepnie :))
xD
obliczamy to V1 i V2
U = I * R Temu U bo to napiecie jest w Voltach
V1 = 0,6A * 10 Ohm = 6V
V2 = 0,6A * 10 Ohm = 6V

Bo jak dodasz 6 + 6 = 12 V czyli moim znadniem wszystko sie zgadza
Tylko w jakiej szkole ucza takich zeczy?? Ja to w tym roku technikum elektronicznym brałem dobiero...

2 5 2
2010-01-25T18:55:23+01:00
W POŁĄCZENIU SZEREGOWYM NAPIĘCIE PRZY takim samym oporze jest takie same wiec u1 i u2=6v
1 1 1