Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:49:10+01:00
Przymiotniki regularne krótkie

jesli chcesz zrobić stopnień wyższy dopisujesz "er"
jeśli najwyższy "est"

tell teller the tellest
wysoki wyższy najwyższy

Przymiotniki regularne długie
stopien wyzszy
-dopisujemy słówko "more" i dalej przymiotnik jest normelnie
stopien najwyzszy
-dopisujemy "the most" a przymiotnik normalnie.
_______________________________________________________
jesli przymiotnik zakonczony jest spolgloską poprzedzoną samogloską to podwajamy ostatnią literke

big bigger the biggest




jesli przymiotnik konczy się na y wyrzucamy y i w jego miejsce wstawiamy "i", a potem to już normalnie: dodajemy -er albo -est zaleznie od stopnia jaki chcemy utworzyc
noisy noisier the nosierst

nieregularne: trzeba wkuć na pamiec

old elder the eldest

far further the furthest

little less the least

many more the most

bad worse the worst

good better the best






PROSZE. NAPRACOWAŁAM SIE ; D.
daj naj jeśli mozesz ;) masz wszystko a nawet ponad :D ;)





15 4 15
2010-01-25T19:03:53+01:00
Przymiotniki krótkie ( 1,2 sylabowe):
- w st. wyższym dodajemy do przymiotnika końcówkę -er
- w st. najwyższym dodajemy końcówkę -est, a przed pzrymiotnikiem stawiamy the
Jeżeli przymiotnik kończy się na -y poprzedzony spółgłoską to przed dodaniem końcówki -y zamieniamy na -i
Przymiotniki długie stopniujemy stawiając przed nimi:
- w st. wyższym more np.
- w st. najwyższym the most
np. interesting more interesting the most interesting
WYJĄTKI:
good- better- the best
bad- worse- the worst
Litery podwajamy, jeśli przymiotnik jest poprzedzony samogłoską to podwajamy ostatnią literę
3 3 3
2010-01-25T20:01:17+01:00
Piszesz "oo" kiedy chcesz napisać "u", "ee" piszesz gdy chcesz napisać "i"
6 1 6