Polecenie: W zdaniach z orzeczeniem imiennym wskaż łączniki i orzeczenia.
Wieczór stał się ciepły.
Była zmęczona podróżą.
Bądz zawsze wesoła.
Marek byl drugi na mecie.
Śmiać się jest zdrowo.
Ania została śpiewaczką operową.

3

Odpowiedzi

2010-01-25T18:45:51+01:00
1 zd. łącznik to stał się a orzecznik to wieczur
2 zd.łącznik to była a orzecznik to podróżą
3 zd.łącznik to bądz a orzecznik wesoła
4 zd. łącznik to był a orzecznik Marek
5 zd. łącznik to śmiać się a orzecznik to zdrowo
6 zd.łącznik to została a orzecznik ania
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:46:38+01:00
1)
łącznik- stał się
orzecznik- ciepły
2)
łącznik- była
orzecznik- zmęczona
3)
łącznik- bądź
orzecznik- wesoła
4)
łącznik- był
orzecznik- drugi
5)
łącznik- jest
orzecznik- zdrowo
6)
łącznik- została
orzecznik- śpiewaczką
55 4 55
2010-01-25T18:47:02+01:00
Stał się ciepły
była zmęczona
bądź zawsze
był drugi
jest zdrowo
została śpiewaczką
być, zostać, stać się-łączniki
reszta- orzeczniki
11 3 11