Pan Wojciech przeczytał książkę w ciągu tygodnia czytając każdego dnia dwukrotnie wiecej niż poprzedniego dnia. W piątym dniu przeczytał o 98 stron więcej niż w drugim dniu. Ile stron ma ta książka ? W którym dniu Pan Wojciech mógł powiedzieć ,że przeczytał już połowę ksiązki ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:55:27+01:00
X+2x+4x+8x+16x+32x+64x
16x=2x+98
16x-2x=98
14x=98/:14
x=7
7+14+28+56+112+224+448=889

889:2=444.5
dzień 7.
(441-889)

myślę że powinno być dobrze..^^
2010-01-25T18:56:11+01:00
X-ilość stron czytanych pierwszego dnia
16x=2x+98
14x=98
x=7
x+2x+4x+8x+16x+32x+64x=127*7=889
889:2=444,5
7+14+56+448=519
ta książka ma 889 stron, czwartego dnia mógł powiedzieć że przeczytał połowę.