Odpowiedzi

2010-01-25T22:19:22+01:00
Reakcja:
CaC2 + 2H2O = Ca(OH)2 + C2H2
1mol 2mol 1mol 1mol
Musimy zalozycz ze mamy do czynienia z czystym karbidem, tzn. bez zanieczyszczen, zatem mamy
M CaC2 = 64,08g/mol
M C2H2 = 26g/mol
z zadania mamy:
mCaC2 = 3,2 g
Zatem
m=n*M przeksztalcamy n=3,2/64,08 = 0,05mola
reakcja jest równomolowa zatem mamy tylez samo acetylenu czyli 0,05mola
TO masa m=0,05*26 = 1,3 g
Odp. z 3,2 gkarbidu otrzymamy 1,3 g acetylenu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T23:48:39+01:00
CaC2 + 2H2O -----> C2H2 + Ca(OH)2

M CaC2 = 64g\mol
M C2H2 = 26g\mol

3,2g ----- xg
64g ------ 26g
x = 1,3g

Odp: W tej reakcji można otrzymać 1,3g acetylenu. ;)