Objętość sześcianu jest równa 27cm³. Oblicz objętość sześcianu o krawędzi:
a) 6m
b) 10,5dm
c)5,6m
Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach:
a) 3,5cm x 4cm x 6,5cm
b) 9cm x 4cm x 6,5cm
c) 3cm x 3cm x 2,5cm
WYNIKI PODAJ W METRACH

Może i to łatwe zadania, ale zupełnie nie radzę sobie z tymi graniastosłupami i prostopadłościanami...al przyszłam zmęczona i mi się nie chce ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T18:54:37+01:00
Zad 1)
a = 6m
V = a3
V = 6m x 6m x 6m = 216m3

b) = 10,5m
V = a3
V = 10,5m x 10,5m x 10,5m = 1157,625m3

c) = 5,6m
V = a3
V = 5,6m x 5,6m x 5,6m = 175,616m3

Zad 2)
a V = a x b x h
a = 0,035 m x 0,04 x 0,065 = 0,000091 m3
b) V = a x b x h
a = 0,09 m x 0,04 m x 0,065 m = 0,000234 m3
c) V = a x b x h
a = 0,03 m x 0,03 m x 0,025 m = 0,0000225 m3
1 5 1
2010-01-25T18:55:28+01:00
A wiec
1a ) 6*6*6=216m³
b)10,5dm*10,5dm*10,5dm=1157,625m³
c)5,6*5,6*5,6=175,616m³


2.
a)23,5cm * 4cm * 6,5cm = 91cm³
b)9*4*6,5=234cm³
c)3*3*2,5=22,5cm³

:))

prosze o naj pytania priv
1 5 1
2010-01-25T18:58:10+01:00
A) 6³=216 m³
b)10,5³=1157.625 dm³
c)5.6³=175.616m³

a)91 cm³=0.000091 m³
b) 234 cm³=0.000234 m³
c) 3.6 cm³=0.0000036 m ³


nie wiem czy dobrze ; x
1 5 1