Odpowiedzi

2010-01-25T19:12:38+01:00
X+y:3+y:5=-2/*15
2x-y:3-3x:4=3:2/*12

5+5y+3y=-30
8x-4y-9x=18

5y+3y=-30-5
-x-4y=18

8y=-35
-4y-x=18/*2

8y=-35
-8y-2x=18
_________+

-2x=-17/:(-2)
x=8,5

powinno być dobrze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:17:29+01:00
Metoda podstawiania

1 przyklad |*15
2 przyklad |*12

5x+5y+3y=-30
8x+4y-9x=18

5x+8y=-30
4y-18=x

5(4y-18)=-30
4y-18=x

20y=60 |:20
4y-18=x

y=3
12-18=x

y=3
x=-6

sposobem przeciwnych wspołcczynnikow

5x+8y=-30
4y-x=18 |*5

5x+8y=-30
+ 20y-5x=90
_______________________

20y=60 |:20
y=3



y=3
4y-x=18

y=3
12-18=x

y=3
x=-6

(-6;3)

PS. Tylko nie zapomnij o klamerkach :)