Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T19:05:52+01:00
Ile gramów etanolu znajduje się w 500g piwa zawierającego 6% alkoholu?

100g piwa - 6g etanolu
500g piwa - xg
x=500x6/100=30g
3 1 3
2010-01-25T19:06:04+01:00
6% znaczy ze w 100g roztworu znajduje sie 6g substancji, czyli:
500 razy 6% = 30g
3 2 3
2010-01-25T19:07:11+01:00
500g - 100%
xg - 6%

x=6×500÷100
x=3000÷100
x=30 g
1 1 1