Odpowiedzi

2010-01-25T19:11:55+01:00
2010-01-25T19:13:54+01:00
NWW(x,y)=630
NWD(x,y)=18

x=90
y=126

90*7=630
126*5=630

90/18=5
126/18=7

NWW(90,126)=630
NWD(90,123)=18
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:18:02+01:00
NWW (x,y) =

xy
_________
NWW (x,y)

18 = xy ( to jest ułamek)
______
630

xy=11340

liczba x i liczba y dzielą się przez 18, czyli są postaci
x=18k
y=18l
ponadto nie dzielą się przez siebie, więc k nie może być dzielnikiem l i l nie może być dzielnikiem k

18l × 18l=1 1340
kl=35
k=5 i l=7

szukane liczby to

x =18 × 5 = 90
y= 18 × 7 = 126

1 5 1