Witam to znowu ja.
Nie umiem tego kąpletnie pomocy. ;d
zad.1
W aptece przygotowano 30 dag roztworu jodu i alkoholu i otrzymano 80-procentowy roztwór jodu .Ile jodu znajduje się w tym roztworze?
Wskazówka. 80-procentowy roztwór jodu to znaczy, że w 100 dag roztworu znajduje się 80g jodu.
Zad.2
Mama zarabia brutto 1700zl. Od tego musi zapłacicć 19% podatku.
Ile pieniędzy mama otrzymuje po potrąceniu podatku?
Zad.3
Za recenzje książki wydawnictwo zapłaciło panu Michałowi 850zl. Od 50% tego zarobku pan Michał nie płaci podatku (są to kosztu uzyskania), od pozostałej połowy zarobku pan Michał musi zapłacić 19% podatku. Ile pieniędzy otrzyma pan Michał za recenzje?

Pomocy!! :(

2

Odpowiedzi

2010-01-25T19:27:32+01:00
Zad.1
W aptece przygotowano 30 dag roztworu jodu i alkoholu i otrzymano 80-procentowy roztwór jodu .Ile jodu znajduje się w tym roztworze?
Wskazówka. 80-procentowy roztwór jodu to znaczy, że w 100 dag roztworu znajduje się 80g jodu.

30 dag roztworu to 100% wagi . Obliczamy wagę jednostkową składników. Wiemy że 8 części to jod a dwie części to alkohol, razem 10 części

30:10=3 dag
3*8=24 dag
W 30 dag 80% roztworu jodu i alkoholu jod zajmuje 24 dag jodu

Zad.2
Mama zarabia brutto 1700zl. Od tego musi zapłacicć 19% podatku.
Ile pieniędzy mama otrzymuje po potrąceniu podatku?

100%=1 ; 19%=0,19

1700-(1700*19%)=1700-(1700*0,19)=1700-323=1377 zł

Mama otrzymuje 1377 zł


Zad.3
Za recenzje książki wydawnictwo zapłaciło panu Michałowi 850zl. Od 50% tego zarobku pan Michał nie płaci podatku (są to kosztu uzyskania), od pozostałej połowy zarobku pan Michał musi zapłacić 19% podatku. Ile pieniędzy otrzyma pan Michał za recenzje?

850:2=425 To 50% zarobku a zarazem 50% zwolnionego od podatku wynagrodzenia

425-(425*19%)=425-(425*0,19)=425-80,75=344,25 zł
To jest 50 % wynagrodzenia po opodatkowaniu

425+344,25=769,25 zł

Pan Michał otrzyma za recenzję 769,25 zł za recenzję

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:28:17+01:00