Odpowiedzi

2010-01-25T19:18:19+01:00
1 wypicie kilku gramow metanolu moze spowodowac utrate wzroku a nawet smierc. etanol ma szkodliwe dzialanie na organizm czlowieka gdyz scina bialka
3 C₃H₅(OH)₃
4 gliceryna sluzy do wytwarzania dynamitu
5metanol CH3OH
etanol C2H5OH
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:24:38+01:00
1. Metanol jest silną trucizną. Wypicie nawet kilku gramów alkoholu metylowego może spowodować utratę wzroku,a nawet świerć.
Każda ilość etanolu działa toksycznie na rozwijający się organizm. Dlatego spożywanie alkoholu jest niedozwolone dla dzieci i młodzieży.
2. Alkohole znalazły zastosowanie w takich dzidzinach jak przemysł spożywczy, przemysł farmaceutyczny, medycyna, przemysł kosmetyczny czy przemisł chemiczny.
3.C3H5(OH)3
4. kosmetyki, materiały wybuchowe, tworzywa sztuczne, barwniki, farby graficzne, leki
5.
Metanol - CH3OH
Etanol - C2H5OH