Pan Władysław i Pan Kazimierz malowali płot oddzielający swoje posesje. Pan Kazimierz w ciągu każdej godziny malował o 20% mniej niż sąsiad . Pan Władysław skończył malować swoją stronę po 5 godzinach . Po jakim czasie skończył pracę pan Kazimierz ??

2

Odpowiedzi

2010-01-25T19:18:14+01:00
W ciągu każdej godziny malował o 12 minut dłużej, co w sumie daje o 1 godzinę dłużej od Pana Władysława.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:20:12+01:00
X-pan Władek=5h
p.kazio= 0,8x-1h
0,8*60=48
60-48=12
(różnica po godzine)
5*12=60

5h+1h=6h
odp;Pan kazimierz malował 6h

4 2 4