Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:17:36+01:00
Trzeba podzielić 4,5 cm na 3, czyli:
4,5cm:3=1.5cm
Wymiar rzeczywisty wynosi 1,5 cm :)
4 4 4
2010-01-25T19:18:26+01:00
Przyjmujesz takie założenie że
1x - 4,5 cm więc
3x - x
x= 3 × 4,5 ÷ 1
i masz wynik


Koleżanka u góry nie ma racji gdyż ty się skala zwiększa a nie zmniejsza
np. mapy są w skali 1:100 czyli są pomniejszone a skala gdy jako 1 liczba stoi większa nież 1 jest powiększająca
4 2 4
2010-01-25T19:59:54+01:00
Skala 3:1 oznacza że 3 cm na mapie odpowiadają 1 cm w terenie
czyli tak na obrazku mamy
4,5 i to jest te nasz 3
x to jest nasze 1
czyli można to z proporcji
x= 1*4,5 = 4,5 :)
4,5 /3 = 1,5 i taka jest odpowiedz
4 3 4