Odpowiedzi

2010-01-25T19:18:23+01:00
X+y=36
0,4x=1/2y

x+y=36
0,8x-y=0

1,8x=36
x=20

20+y=36
y=16

chłopców-20 dziewczynek-16
2 5 2
2010-01-25T19:18:53+01:00
X-liczba chłopców
y-liczba dziewczynek

x+y=36
0,4x=0,5y

x=36-y
0,4x=0,5y

0,4(36-y)=0,2
14,4-0,4y=0,5y
-0,4y-0,5y=-14,4
-0,9y=-14,4
y=16

x+16=36
x=36-16
x=20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:22:07+01:00
X - liczba chłopców
y - liczba dziewczynek

x + y = 36
0,4x = 0,5y

x = 36 - y
4x = 5y

x = 36 - y
144 - 4y = 5y

x = 36 - y
144 = 9y

x = 36 - y
y = 16

x = 20
y = 16

odp: W tej klasie jest 20 chłopców i 16 dziewczynek.