Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T13:21:41+02:00
Bohaterowie:
*postacie fikcyjne:
Zbyszko z Bogdańca
Maćko z Bogdańca
Jurand ze Spychowa
Danusia Jurandówna
Jagienka
Zych ze Zgorzelic
*postacie historyczne
Król Władysława Jagiełło
Królowa Jadwiga
Księżna Anna Danuta Mazowiecka
Powałą z Taczewa
Zawisza Czarny z Garbowa
Konrad von Jungingen
Kuno Lichtenstein
czas i miejsce akcji
Akcja toczy się w latach 1399-1410
Miejsce akcji: Kraków, Bogdaniec, Spychów, Grunwald, Malbork
problemy poruszone w utworze:
Wojna polsko-krzyżacka
Obyczajowość rycerska
Miłość i poświęcenie
1 5 1
2009-10-03T13:22:21+02:00
1: Spotkanie w Tynieckiej gospodzie
2:Napad Zbyszka na pasła krzyżackiego
3:Surowy wyrok królewski i ocalenie Zbyszka przed Danuśkę
4:Choroba Maćka ,powrót do bogdańca
5: Poznanie Jagienki ,polowanie na niedźwiedzia
6:Wyjazd Zbyszka na Mazowsze
7:Spotkanie z księżną Anną danutą i Danusia
8:Uratowanie życia panu de Larche
9:Skargi krzyżaków na Juranda ze Spychowa
10:Slub Zbyszka i Danusi
11:Porwanie dziewczyny
12: Jurand w Szczytnie
13:poszukiwanie danuśki
14:Uwięzienie i okaleczenie Juranda
15:Wyjazd Maćka i Jagienki do Malborki
16 :Odnalezienie więzionej przez zygfryda Danusi
17:Choroba dziewczyny
18:Zygfryt przed Jurandem -przebaczenie
19:Samobójstwo Zygfryda ,śmierć danusi
20:Spotkanie Zbyszka iJagienki na dworze Anny Danuty
22:Zbyszko z poselstwem w Malborku.Spotkanie z Maćkiem
23:Z powrotem w Spychowie. Śmierć Juranda.
24:Ślub Zbyszka i Jagienki.
25:Wojna z Zakonem. Bitwa pod Grunwaldem.
26:Powrót do Bogdańca.