1. Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci. Razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się, że dzieci jest 3 razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.
2. Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13500 zł. Płaszcz był o 180 zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakuppu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.
3. Rozwiąż układ równań :
4(2x+3) -2(4y-1) = 30
5x+1/3 - y-3/4 = 3 [ / -> jako kreska ułamkowa]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T21:23:51+01:00
1
d-liczba dorosłych
m-liczba dzieci


d+m=123
3(d-1)=m-2

d+m=123
3d-3=m-2

d+m=123
3d-m=-2+3

d+m=123
3d-m=1 +
----------------
4d=124 /:4
d=31

m=123-d
m=123-31=92

d=31
m=92

Odp. do teatru przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.
2010-01-25T21:31:54+01:00
2. 12x+15y=13500
x=y+180

12(y+180)+15y=13500
12y + 2160 +15y =13500
27y=13500-2160
y=420

x=420 + 180
x=600