Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:39:23+01:00
Cały obwód ma 60cm pamiętamy o tum że jest to kwadrat wię każdy bok ma po 15 cm. ( 15razy 4 to 60) przekątna idzie od kąta prostego do kąta prostego więc ałtomatycznie dzieli kwadrat na 2 trójkąty prostokątne jedna ściana 15cm i druga tyle samo 15+15=30 40-30=10 czyli przekątna ma 10 cm.:)
3 3 3
2010-01-25T19:53:05+01:00
Obwód prostokąta wynosi 60 cm.przekątna dzieli ten czworokąt na dwa trójkąty o obwodzie 40cm.(każdy )oblicz długość tej przekątnej.
dzięki z góry :)

Połowa objętości prostokąta to suma dwóch jego boków

60:2=30 cm
a+b=30 cm
Trójkąt ma obwód 40 cm co za tym idzie

a+b+c=40 cm
czyli
30+c=40
c=40-30
c=10 cm



Długość przekątnej w prostokącie wynosi 10 cm. (
Na zdrowie :o)
5 4 5