Odpowiedzi

2010-01-25T19:32:42+01:00
Człowiek dzięki owocom może się odżywiać.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:38:46+01:00
1. Owoce roslin zapewniają rozmażania sie gatunku. W owocach zawarte są nasiona z ktorych( przy odpowiednich czynnikach) wyrastają nowe rosliny.
2. - roslina pozbywa sie w ten sposób nadmiaru wody a co za tym idzie zbednych substancji
- dzięki transpiracji do atmosfery dostaje sie woda ( która w niej krąży)
-transpiracja przyspiesza krążenie wody i pokarmów w roślinie.