Odpowiedzi

2010-01-25T19:37:09+01:00
W części południowej dzien trwa dłuże ponieważ zależy to od wysokości górowania Słońca im wyżej tym dłużej trwa dzień, a Słońce latem góruje w okolicach Zwrotnika Raka, a część południowa Polski znajduje sie bliżej niego niż połnocna czyli wyzej góruje w południowej i dzień trwa tam dłużej.
22 2 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:35:01+01:00
Latem dzień trwa dłużej w północnej części Polski. Jest to związane z różnicą padania promieni słonecznych w ciągu roku. Gdy na półkuli północnej panuje lato Słońce góruje na zwrotniku Raka, dlatego też im dalej na północ leży punkt w lato dzień jest tam dłuższy.
17 3 17