Odpowiedzi

2010-01-25T19:34:22+01:00
1.
10x+y - liczba dwucyfrowa
1)x+y = 13
2)10y+x+27 = 10x+y
1)x = 13-y
2)9y-9x = -27 /:(-9)
1)x = 13-y
2)x-y =3
podstawiamy do 2) za x:
13-y-y = 3
-2y = -10 /:(-2)
y = 5
x = 13-5
x = 8
10*8+5 = 85
10*5+8 = 58
85 -58 =27
Odp szukaną liczbą jest 85.
1 5 1
2010-01-25T19:35:54+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:36:01+01:00
X+y=13
10y+x=10x+y-27

x=13-y
10y-y+x-10x=-27

x=13-y
9y-9x=-27

9y-9(13-y)=-27
9y-117+9y=-27
18y=90
y=5

x+5=13
x=13-5
x=8

10*8+5=85 <-- to ta liczba
1 5 1