Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T19:40:13+01:00
Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 72cm. Oblicz długość jednej krawędzi, objętość i pole powieszchni całkowitej.

sześcian ma 12 krawędzi
72cm:12=6cm
jedna krawędź ma 6cm długości - odp.

V=a*a*a
V=6*6*6
V=216cm3
objętość wynosi 216cm3 - odp.

Pb=a*a
P=6*Pb
P=6*(6*6)
P=6*36
P=216cm2
pole całkowite wynosi 216cm2 - odp.
2 3 2
2010-01-25T19:40:49+01:00
Jedna krawedz: 72cm : 12 = 6cm
V: (4 * 6) * 4 = 96 cm
Pc: 2 * 24 cm + 4 * 24 cm = 144 cm
2 2 2
2010-01-25T19:41:31+01:00
To musisz podzielic 72:6= 12
V= a3
V=6 do potegi 3
V=216
Pc=2x36+6x36=2808 :)
2 2 2