Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:05:25+01:00
*Bitwa rozpoczęła się rankiem 12 września.
*Na północ od Wienhaus wzniesiono kiepskiej jakości umocnienia
*Niemcy i Austriacy walczyli na lewym skrzydle na stokach wzgórz, między Kahlenbergiem i Leopoldsbergiem
*Polacy przedzierali się z Lasu Wolskiego
* W późnych godzinach popołudniowych na skraj Lasu Wiedeńskiego wyszły wojska Sobieskiego
*Formuje się 6-kilometrowa linia husarii polskiej
*Sobieski decyduje się wysłać jedną chorągiew husarską pod dowództwem porucznika Zygmunta Zbierzchowskiego
*Wezyr Kara Mustafa posłał przeciwko niej wielką masę swej kawalerii,
*Polacy zdążyli już wytoczyć swe armaty i otworzyć ogień na przeciwnika.
*Sobieski dał buławą znaki do rozpoczęcia generalnego szturmu.
*Do szarży ruszyły pułki husarii hetmanów Stanisława Jabłonowskiego, Mikołaja Sieniawskiego i pułki dowodzone bezpośrednio przez króla Sobieskiego,jazda niemiecka
*Husaria przeleciała cały teren od linii Lasu Wiedeńskiego po rzeczkę Wiedenkę
*Wielki wezyr rzucił się w popłochu do ucieczki przez wody Wiedenki
*Sobieski zatrzymał swe wojska przed tą rzeką
*Główny obóz turecki otoczony został przez żołnierzy Sobieskiego.
2010-01-25T20:07:51+01:00
1. Oblężenie przez armię turecką Wiednia
2. Udzielona pomoc przez armię polską dowodzoną przez Jana III Sobieskiego
3. Zaatakowanie Turków dragonami
4. Zdobycie przez wojska cesarskie Heiligenstadtu
5. Najazd wojsk polskich
6. Opuszczenie pola bitwy przez turków
7. Odparty atak Polaków na równinę wiedeńską
8. Ostrzał oddziałów tureckich przeprowadzony przez Polaków
9. Wielka bitwa
10. Wycofanie wojsk tureckich
11. Klęska turków
12. Uwolnienie jeńców chrześcijańskich
13. Zwycięstwo wojsk polskich