Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-25T19:45:34+01:00
P= πd²/4
900 π= πd²/4 ×4
3600=d²
d=60cm

l= πd
l=60 πcm
  • Meii
  • Rozwiązujący
2010-01-25T19:46:09+01:00
Pole koła = πr²
900πcm²=πr²/:π
r²=900cm²/√
r=30cm
średnica= 2r
2r=60


Tak to powinno być na 100%.
2010-01-25T19:46:56+01:00
Pole koła można przedstawić wzorem Pk=πr^2
A więc πr^2=900πcm^2 Dzielimy przez π, a więc:
r^2=900cm^2 później pierwiastkujemy, wiec wychodzi nam, że:
r=30 a, że średnica to 2 promienie, więc mnożymy razy 2:
średnica=2r=60