Nie moge nigdzie znalesc a wiec zapytam tutaj chodzi o "ludzi bezdomnych\"a zadane mam takie cos :
1.Koleje zycia bohatera Judyma w punktach z ludzi bezdomnych...
2. ukaz dosłowną i metaforyczna bezdomność bohaterów w powiesci
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

2

Odpowiedzi

2010-01-25T20:03:18+01:00
1, -judym szuka sesu i celu w swoim zyciu, postanawia zostac lekarzem , pragnie walczyc o ulpszenie rzeczywistosci. chce walczyc ze zlem na swiecie, pragnie zapobiegac krzywdom ludzkim , niesprawiedliwosci,
- rezygnuje ze swojego szczescia i przyjmuje postawe bezkompromisowa
-domaga sie od innych wrazliwosci spolecznej, poczucia obowiazku i potrzeby poswiecenia sie dla innych ludzi.
- toczy walke ze soba o to by utrzymac swoje wewnerzne przekonania . walczy z otoczeniem

- przypomina bohatera romantycznego,bo szuka wlasciwej drogi w zyciu
-jest wrazliwy,czuly. ma litosc nad ludzka niedola
chce walczyc samotnie

-nie ukrywal swego pochodzenia spolecznego

=-popadl w konflikt z otoczeniem

- stracil poparcie lekarzy warszawskich , bo zadal od nich zeby realizowali misje humanitarna i leczyli biedakow bez pobierania oplat

powodem do konfiktu jest jego szlachetna, bezkompromisowa i pelna pasjii postawa wobec zycia
- stawial wymagania ooczrniu aby dzialalo dla dobra ogolnega, a nie jedynie dla wlasnych lprzysci



2.

bezdomnosc doslowna
- bezdomnosc glownych bohaterow powiesci, ktore nie maja wlasnych domow, a zajmuja mieszkani sluzbowe, np judym- w pokojach hotellowych lub sluzbowych. joasia- w domch wychowankow, korzecki- przy kopalni
- na pograniczu bezdomnosci- straszne mieszkania w norach, w warunkach ktorych nie mozna nazwac mieszkaniem np. budy robotnicze w zaglebiu
- zupelny brak ieszkania- nie posiadaja ich zebracy, uliczni nedzarze spiacy pod golym niebem
-

bezdomnosc w znaczeniu przenosnym
- wyobcowanie w spoleczenstwie, samotnosc, brak stalego miejsca na swiecie, tulaczy tryb zycia,
- jak sugeruje tytul, powiesc zostala poswiecona ludziom bezdomnym



Mam nadzieje ze to jest dobra odp i przyda ci sie w twojej pracy

pozdrawiam

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:21:54+01:00
tytul powiesci sygnalizuje tematyke utworu czyli bezdomnosc :

a ) w doslownym znaczeniu ( oskarzanie porzadku spoleczneg0)wskazuje na bezdomnosc bohaterow
- ludzi swiata nedzy ( zyja w norach i budach,a nie w domach ), spolecznosc Warszawy, Cisow, Zaglebia
-wydziedziczonej Joasi, ktora nie ma wlasnego kata i zyje u obcych
- Wiktora, ktory tuła sie z rodzina po swiecie

B) w metaforycznym znaczeniu ,
rozumiany moze byc tytul w kategoriach moralnych jako :
- bezdomnosc spoleczna ludzi ktorzy opuszaczja dom, bo umieraja rodzice i muszani sa isc o wlasnych silach ( Joasia ) oraz tych, ktorzy dzieki wyksztalceniu wzniesli sie ponad poziom wlasnego srodowkiska iswiadomie je odrzucaja , ale nie moga znalesc miejsca w tym co nowe ( Judym )
- bezdomnosc panstwa i narodowa dziaalczy spiskowych, romantyzm pielgrzymow dowolnej ojczyzny ( Leszczynski i brat Joasi- Waclaw)
- bezdomnosc w sensie egzystencjalnym jkao obcosc czlowieka w swiecie, niemoznosc pogodzenia sie ze zlem, ekadentyzm, ostatecznie drzucenie siwtaa w okresie samobojczym ( Korzecki )
-jednoczesnie dom , symbol rodziny, spokju staje sie znakiem obojetnosci wobec krzywdy blizniego ( mieszkania - Czernisza , Krzywosada, kalinowicza) pokusa, ktorej nalezy przezyciezyc


Plan wydarzen ci napisze Judyma :

w zalczniku !!!
1 5 1