Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwujką 4-letnich syów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.
Potrzebne na jutro.
Dzięki:)

2

Odpowiedzi

2010-01-25T20:24:51+01:00
D - liczba dorosłych
m - liczba dzieci
d+m=123
3×(d-1) = m-2 ---> m= 3d-3+2 = 3d-1

d + 3d -1 = 123
4d = 124
d = 31

m = 3d -1 = 3×31 -1 = 93 -1 = 92

Spr
123 = d+m = 31 + 92
123 = 123
L = P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:25:20+01:00
D-liczba dorosłych
m-liczba dzieci


d+m=123
3(d-1)=m-2

d+m=123
3d-3=m-2

d+m=123
3d-m=-2+3

d+m=123
3d-m=1 +
----------------
4d=124 /:4
d=31

m=123-d
m=123-31=92

d=31
m=92

Odp. do teatru przyszło 31 dorosłych i 92 dzieci.