Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T13:41:12+02:00
Korzystamy ze wzoru skróconego mnożenia na różnicę kwadratów:
a^2 - b^2 = (a - b)(a + b)

(cos(30) - cos(45))(cos(30) + cos(45)) = [cos(30)]^2 - [cos(45)]^2

cos(30) = pierwiastek(3)/2
cos(45) = pierwiastek(2)/2

[cos(30)]^2 - [cos(45)]^2 = [pierwiastek(3)/2]^2 - [pierwiastek(2)/2]^2 = 3/4 - 2/4 = 1/4 = 0,25
2009-10-03T13:44:33+02:00
(0,8660-0,7071)*(0,8660+0,7071)=
(0,8660)²-(0,7071)²=0,7499-0,4999=0,25