Odpowiedzi

2010-01-25T19:58:00+01:00
Mw=?
Cp=30%
Mr=600g

30g sub----- 100g roztw
xg sub----- 600g roztw

x=180g kw. cytrynowego

Mw= mr-ms
Mw= 600-180
Mw=420g


  • Meii
  • Rozwiązujący
2010-01-25T19:59:31+01:00
Aby roztwór był 30% musi mieć 30% kwasu i reszta czyli 70% wody czyli
30% x 600g=
0.3 x 600=
=180 gram kwasu

600-180=420 gram wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T23:16:12+01:00
Mr = 600g
Cp = 30%

Cp = ms\mr*100%
ms = Cp*mr\100%
ms = 30%*600g\100%
ms = 180g

mr = ms + m wody
m wody = mr - ms
m wody = 600g - 180g
m wody = 420g

Odp: Należy zmieszać 180g kwasu cytrynowego i 420g wody. ;)