Ja z tym nie mogę ! mam z tyłu odpowiedzi z podręcznika więc będę wiedziała czy dobrze zrobiliście :)

Zadanie :
Dłuższa wskazówka pewnego zegara ma 8 cm.Oblicz, jaką drogę pokonuje koniec tej wskazówki w ciągu :
a) godziny
b) doby
c) kwadransa
d) 45 minut


Musicie się wzorować na wzorach długości łuku i pole wycinka kołowego .

Kto uzupełni dobrze całe zadanie i w odpowiedziach wynik się zgodzi dostanie naj.

Proszę pomocy jutro mam z tego kartkówkę :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:00:22+01:00
R = 8cm
π - pi ;)

a). x = 2πr =2*8π = 16π ≈ około 50,24 [cm]

b). 24*x = 24*16π = 384π ≈ około 1205,76 [cm]

c). kwadrans = 15min = ¼h = 0,25h
0,25x = 0,25*16π =4π ≈ około 12,56 [cm]

d). 45 min = ¾h = 0,75h
0,75x = 0,75*16π = 12π ≈ 37,68 [cm]
2010-01-25T20:00:28+01:00
Ja znam wzory na to. Ale nie umiem rozwiązywać tych zadań też mam problemy z nimi.
2πr - długość okręgu.
πr²-pole

r- to promień

Możesz napisać jakie to zadanie i z jakiej książki bo ja miałam ostano pole wycinka i morze mam zrobione te zadanie w zeszycie.


:)
2010-01-25T20:03:48+01:00
R - promień okręgu , który opisuje wskazówka = 8 cm
obwód okręgu = 2Πr = 2 razy 8 razy Π = 16Π cm
1 h = 16Π cm
1 doba = 24h = 24 razy 16Π = 384Π
kwadrans = 1/4 pełnego okręgu = 16Π/4 = 4Π cm
45 min = 3/4 okręgu = 16Π razy 3/4 = 12Π cm
oczywiście za Π można wstawić 3,14 cm wtedy wynik wyjdzie w cm