Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T19:58:20+01:00
1. Schemat rozprawki

Rozprawka ma kompozycję trójdzielną - to znaczy, że składa się z trzech części - tego należy przestrzegać.

Wersja A:

- Teza
- Argumenty “za” (potwiedzające tezę),
- Argumenty “przeciw” (zaprzeczające tezie),
- Podsumowanie rozważań - wniosek ogólny.

Wersja B

- Teza,
- Argument “za”,
- Kontrargument,
- Argument “za”,
- Kontrargument, (idt. aż do wyczerpania argumentów),
- Podsumowanie rozważać - wniosek ogólny.

2. Przebieg prac nad rozprawką

- Ustal tezę, którą chcesz udowodnić lub obalić.
- Zastanów się, które argumenty są najlepsze (najbardziej wyraziste).
- Uporządkuj argumenty i ustal ich kolejność: od najmocniejszego do najsłabszego albo odwrotnie.
- Spisz plan.

2a Początek

Wstęp może się składać z pytania, cytatu, własnego zdania. Najlepiej w dwóch, trzech zdaniach określić tezę, którą będziesz udowadniać, lub postawić pytanie, na które szukasz odpowiedzi.

2b Rozwinięcie

- Stawiaj argumenty.
- Obalaj kontrargumenty.
- Przyjmij rolę badacza - dokładnie analizuj materiał.
- Przywołuj opinię autorytetów, autora, cytuj tekst źródłowy.
- Trzymaj się tematu!

2c Zakończenie

- Krótki jasny wniosek: tak albo nie i dlaczego.
- Zaprzeczenie lub potwierdzenie tezy.
- Deklaracja własnych opinii
3 5 3
2010-01-25T19:59:21+01:00
1.Pierw postaw tezę
2.Potwierdź swoje przemyślenia odpowiednimi argumentami.
3.Zakończ rozprawkę udowadniając ,że Twoja teza jest trafana
3 2 3
  • ona
  • Początkujący
2010-01-25T19:59:30+01:00
Na początku stawiasz tezę czyli temat jaki masz podany, potem piszesz rozwinięcie posługując się argumentami, na koncu piszesz zakonczenie np. uwazam ze postawione przeze mnie argumenty w pełni uzasadniły postawiona na poczatku tezę:)
2 1 2