Zad.1.
Napisz jakie znaczenie dla funkcjonowania ryb mają: łuski, skrzela, płetwy, śluz, linia naboczna.


Zad.2.
Wyróżniamy 3 typy mórz: śródlądowe, przybrzeżne, między wyspowe. Wypisz po 3 przykłady każdego z nich.

Proszę o odp. na obydwa zadania. Czekam na szybką odpowiedź

3

Odpowiedzi

2010-01-25T20:09:04+01:00
Łuski funkcja ochronna
skrzela narząd wymiany gazowej
płetwy umożliwiają ruch
śluz ułatwia pływanie
linia boczna odpiera informacje o ruchach wody



Śródlądowe lądowe: Morze Bałtycki, Morze śródziemne ,Morze kaspijskie Przybrzeżne Morze Karaibskie, Morze Południowochińskie, Morze Japońskie
Między wyspowe:Morze Irlandzkie, Morze Celebes, Morze Jawajskie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:10:38+01:00
Łuski wraz z pokrywającym je śluzem zmniejszają opór ciała poruszającej się ryby.
Skrzela umożliwiającego pobieranie do organizmu tlenu rozpuszczonego w wodzie.
Płetwy służą do sprawnego poruszania się w wodzie lub pod wodą, dając dodatkową siłę napędową.
Śluz pomaga w poruszaniu się.
Linia naboczna dzięki niemu zwierzę ma doskonałą orientację w wodzie, również w ciemności.

morza śródlądowe: Morze Bałtyckie, Morze Śródziemne, Morze Czarne
morza przybrzeżne: Morze Karaibskie, Morze Południowochińskie, Morze Japońskie
morza międzywyspowe: Morze Irlandzkie, Morze Celebes, Morze Jawajskie
1 5 1
2010-01-25T20:17:12+01:00
Zad1
łuski-ochrona
skrzela-oddychanie pod wodą
płetwy-poruszanie się
śluz-zmniejszenie tarcia miedzy rybą a wodą
linia boczna-"rybie zmysły"
zad2
m. śródlądowe-M Bałtyckie, M Czarne, M Śródziemne
m. przybrzeżne-M Beauforta, M Norweskie, M Łaptiewów
m. między wyspowe-M Banda, M Celebes, M Sulu
2 3 2