Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-25T20:17:07+01:00
Promien równy 4 cm a tworząca 25% to tak promień ma 4 a tworzaca 5 cm i teraz ino wzory czyli tam na objętosc pole podstawy razy wysokosc a wiec pole podstawy pir do kwadratu

V=3,14 *16 = 50,24 cm szesciennne

pole powieszhni calkowitej to tak 2 razy pole podstawy i pole powieszchni bocznej
2 pi R * 5
pole powieszchni bocznej 2 * 3,14 * 4 = 25 ,12 w przyblizeniu 25 * 5 125 cm kwadratowych

pole podstawy juz policzone 50, 24 i razy 2
100,48 + 50,24= 150,72 cm kwadratoych


2010-01-25T20:19:59+01:00
Oblicz pole powierzchni calkowitej i objetosc walca ktorego promien podstawy jest rowny 4cm, a tworzaca jest o 25% dluzsza od srednicy podstawy.
2010-01-25T20:20:00+01:00
H=3
r=4
l=5
pc=2πr²+2πrH
pc=80π
v=πr²H
v=80π